روزنوشتهای خانم نئاندرتال

روزنوشتهای خانم نئاندرتال و فقط همین!

روزنوشتهای خانم نئاندرتال

روزنوشتهای خانم نئاندرتال و فقط همین!

در این جاده‌ها آدرنالین خود را بالا ببرید

در بعضی موارد، هدف از مسافرت فقط رانندگی و روبرو شدن با مخاطرات مسیر است و مهم نیست که این مسیر به کجا منتهی می‌شود. اگر از دوستداران رانندگی پرهیجان هستید، مطمعنا از طی کردن جاده‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، لذت خواهید برد.
جاده های هیجان انگیز

بعضی از جاده‌ها در سراسر دنیا به حدی جذاب و مهیج هستند که خود به‌تنهایی مقصد و حتی جاذبه‌ گردشگری به شمار می‌آیند. برای آشنایی با جاده های هیجان انگیز  برای رانندگی پرهیجان، با مجله دلتا همراه باشید.

جاده های هیجان انگیز

 بزرگراه ترانسفاگاراسان – رومانی، ترانسیلوانیا

این جاده‌ حیرت‌انگیز و مهیج در رومانی که با نام بزرگراه ترانسفاگاراسان شناخته می‌شود، ۱۵۱ کیلومتر طول دارد. پیج‌های بزرگراه ترانسفاگاراسان تمامی ندارد. این جاده شیب تندی هم دارد، بنابراین می‌توانید در هوای آزاد این منطقه از اندکی آدرنالین هم بهره‌مند شوید.

جاده‌ی Conor، ایرلند

اگر به دنبال هیجان و روبرو شدن با خطر هستید، جاده‌ کانر مقصد موردنظر شماست. این جاده از انتهای جنوبی شبه‌جزیره‌ دینگل (Dingle) آغاز می‌شود و تا خلیج براندون (Brandon) امتداد دارد، جاده‌ پرپیچ‌وخم و باریک کانر از کنار مناظر سرسبز و چند دریاچه‌ زیبا می‌گذرد و چشم‌انداز آن داستان‌های کودکانه را به خاطر می‌آورد.
هیجان انگیزترین جاده های دنیا
اگر به سفر به مکان‌های مهیج و ترسناک علاقه‌مند هستید مطلب پل ناکجا آباد، ترسناک‌ترین پل جهان را بخوانید.

جاده گریت اشن، استرالیا

این جاده‌ ساحلی ۲۴۴ کیلومتری، از کنار جاذبه‌های طبیعی بسیار گیرا مثل دره‌ دریاچه‌ آرد (Loch Ard) و ساحل دوازده فرستاده (Twelve Apostles) می‌گذرد و مناظر بدیع آن در کنار آسمان آبی و تمیز، عاشقان رانندگی پرهیجان و دوستداران آرامش در آغوش طبیعت را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.
هیجان انگیز ترین جاده ها
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری، مطلب درخشش ستارگان در این دریای شگفت انگیز را مطالعه کنید.

مکان‌های ممنوعه که تنها از گوگل مپ می‌توانید آن‌ها را ببینید!

مکان‌های عجیبی در جهان هستند که نمی‌شود به صورت حضوری به تماشای آن‌ها رفت؛ اما شانس آن را دارید که به صورت مجازی از آن‌ها بازدید کنید.
مکان های جذاب ممنوعه

کسانی که اهل سفر هستند همیشه دوست دارند تمامی مناطقی که در کره زمین هست، از اماکن تاریخی و دیدنی گرفته تا مقاصد گردشگری عجیب و غریب را تماشا کنند، اما برخی مکان‌های جذاب هستند که امکان ورود به آن‌ وجود ندارد. برای شناخت این مکان های جذاب ممنوعه با مجله دلتا همراه باشید.

مکان های جذاب ممنوعه

مکان‌های جذاب ممنوعه‌ای در کره زمین هستند که خارج از دسترس ما قرار دارند. تعدادی از آن‌ها به طور کلی حضور توریست را ممنوع کرده‌اند، بازدید بعضی از آن‌ها توسط دولت‌ها ممنوع شده و برخی دیگر به دلیل موقعیت دوری که دارند غیرقابل دسترس هستند.

بایگانی های سری واتیکان

سفر به واتیکان می‌تواند یکی از هیجان انگیز‌ترین سفر‌های شما باشد. اما برای کسی که به تاریخ و جامعه شناسی علاقه دارد، این سفر شروع نشده باید تمام شود. چون هیچ وقت نمی‌تواند به بایگانی‌های سری واتیکان دسترسی پیدا کند. این مکان یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های جهان و محل نگهداری کتاب‌های تاریخی است که افراد کمی اجازه دسترسی به این مکان را دارند؛ اما می‌توانید کنجکاوی خود درباره این مکان را با بازدید مجازی برطرف کنید.

غار لاکسو

غار لاکسو که در جنوب غربی فرانسه واقع شده در حدود ۲۰ هزار سال قدمت دارد. نگاره‌های زیادی در این غار وجود دارد که به دلیل قدمت و اندازه خود مشهور هستند. این نقاشی‌ها تصاویری عظیم از حیواناتی که بومی آن منطقه بوده‌اند را به تصویر کشیده است. این مکان در سال ۱۹۶۳ به روی عموم باز شد و هر روز توسط ۱۵۰۰ نفر مورد بازدید قرار می‌گرفت. بعد از آنکه کربن دی اکسید ناشی از تنفس بازدیدکنندگان به این آثار آسیب زد، این مکان تعطیل شد. اکنون تنها می‌شود این مکان را به صورت مجازی دید.
مکان های جذاب ممنوعه
اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب ۳ روستا در اطراف تهران که هوش از سر شما می‌پراند! را بخوانید.

جزیره مارها

در جزیره‌ای در نزدیکی خلیج سائوپائولو که به جزیره مار مشهور است، بیشتر از ۴ هزار مار زندگی می‌کند. حضور در این مکان توسط نیرو دریایی بزریل ممنوع شده است. این جزیره ۱۱۰ هکتاری محل زندگی یکی از زهر آلودترین مارهای جهان است که گفته می‌شود با سم خود گوشت انسان را آب می‌کند. فقط محققان و تیم‌های تحقیقاتی اجازه ورود به این مکان را دارند، اما می‌توان آن را به صورت مجازی دید.
 مکان هایی که رفتن به آن ممنوع است
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری، مطلب مرموزترین خانه در ایران را مطالعه کنید.

روستای عجیبی که شب‌ها ناپدید می‌شود

در روسیه روستای عجیبی وجود دارد که کاملا از شن و ماسه پوشیده شده است. ماسه‌هایی که با حرکت باد چنان سریع بالا می‌آیند که اگر جلوی آن‌ها را نگیرند، می‌توانند کل شهر را در زیر شن و ماسه مدفون کنند.
روستایی که در شب ناپدید می شود

البته این روستا در گذشته به این‌صورت نبوده است. به نظر می‌آید دست بردن انسان‌ها به طبیعت، وضعیت آن را به این روز انداخته است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با روستایی که در شب ناپدید می شود آشنا شوید.

روستایی که در شب ناپدید می شود

شوینا (Shoyna)، روستایی کوچک در روسیه است که در کنار مدار قطب شمال قرار دارد. اغلب به عنوان شمالی‌ترین بیابان دنیا شناخته می‌شود. نکته عجیب درباره این روستا این است که در آن تا جایی که چشم کار می‌کند ماسه همه جا را پوشانده است.

تصور کنید در جایی زندگی کنید که شب بخوابید و صبح که قصد بیرون آمدن از خانه را داشته باشید، با در بسته‌ای روبه‌رو شوید که هر چه تلاش می‌کنید باز نمی‌شود. انگار کسی یا چیزی و شاید هم مانعی در پشت در وجود دارد که به این راحتی‌ها هم کنار نمی‌رود.
روستایی که در شب ناپدید می شود
اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب ۳ روستا در اطراف تهران که هوش از سر شما می‌پراند! را بخوانید.
این همان اتفاقی است که هر روز صبح در این روستا می‌افتد و شن و ماسه چنان تا بالای در را می‌گیرد که تا بولدوزر نیاید و شن‌ها را کنار ندهد در باز نمی‌شود.

البته مردم دیگر می‌دانند چگونه گرفتار این اتفاق نشوند به همین دلیل هیچ وقت شب‌ها در خانه‌هایشان را نمی‌بندند تا در خانه زندانی نشوند. در واقع افراد کمی که در آن زندگی می‌کنند هیچ وقت جرات نمی‌کنند که درب جلویی خانه‌هایشان را در شب ببندند چون می‌ترسند زنده زنده در میان تپه‌های شنی دفن شوند.
روستایی که ناپدید می ‌شود
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری، مطلب مرموزترین خانه در ایران را مطالعه کنید.

۷ دیزاین جذاب برای فضای اطراف تلویزیون

طراحی دکوراسیون تلویزیون و دیزاین دیوار پشت آن همواره از اهمیت ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی برخوردار است و بیشترین تاثیر را در زیبایی دکوراسیون منزل دارد.
دکوراسیون فضای اطراف میز تلویزیون

دکوراسیون فضای اطراف میز تلویزیون به خصوص زمانی که تلویزیون را به دیوار نصب کرده‌اید یک فضای خوب برای نصب و قرار دادن لوازم دکوری مورد علاقه شما است. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

یک گالری دیواری درست کنید

برای دکوراسیون فضای اطراف میز تلویزیون می‌توانید از فضای اطراف آن به عنوان یک گالری استفاده کنید و تعداد زیادی تابلو متناسب با فضا و حال و هوای منزل به دیوار نصب کنید. حتی می‌توانید می‌توانید روی دیوار و بالای میز تلویزیون یک شلف ساده نصب کنید و روی آن را با لوازم دکوری بپوشانید.

یک گالری دیواری درست کنید

لوازم دکوری دیواری

اگر می‌خواهید فضای بالای دیوار پشت تلویزیون را به یک گالری تبدیل کنید لزوما مجبور نیستید که از قاب عکس یا تابلوهای قاب‌دار استفاده کنید. یک ایده جالب نصب لوازم دکوری مثل چراغ‌های تزیینی دیورای، شلف‌های دیواری کوچک یا یک تابلوی سرتاسر است.

دکوراسیون فضای اطراف میز تلویزیون

سبک روستیک را امتحان کنید

یک میز چوبی قدیمی به سبک روستیک به عنوان میز تلویزیون بگذارید، روی آن چند گلدان گل طبیعی بچینید و برای فضای پشت تلویزیون روی دیوار هم چند تکه چوب الوار نصب کنید. روی الوارهای چوبی تلویزیون را نصب کنید تا حال و هوای منزل به دکوراسیون روستیک نزدیک شود. برای اینکه چیدمان زیباتری در منزل داشته باشید به مطلب ۷ وسیله‌ای که خانه شما را کوچک و زشت می‌کند سر بزنید.

دکوراسیون فضای اطراف میز تلویزیون

سبد ایده خوبی است

یک ایده دیگر برای دکوراسیون روستیک استفاده از سبدهای چوبی است. این سبدهای چوبی را روی دیوار نصب کنید. روی میز تلویزیون را هم با سبد تزیین کنید. داخل سبد روی میز را می‌توانید گل بگذارید. یک فانوس دکوری که داخل آن با شمع تزیین شده هم ایده شیک و جذابی برای روی میز تلویزیونی است.

یک ایده خوب برای خانه‌های کوچک

برای مثال یک شلف ساده بالای میز تلویزیون نصب کنید و از آن به عنوان یک کتابخانه استفاده کنید. میز زیر تلوزیون را هم از نوع کشودار انتخاب کنید و لوازم اضافی را در کشوها بچینید. قسمتی از فضای زیر میز تلویزیون را هم بدون کشو بگذارید تا لوازم اضافی مثل پاف و کوسن را زیر آن جا بدهید.

ایده خوب برای خانه‌های کوچک

همه چیز را داخل دیوار مخفی کنید

دلتان می‌خواهد همه چیز را پنهان و در عین حال دکوراسیون خانه را شکیل و منحصر به فرد کنید؟ یک دکور چوبی دردار روی دیوار تعبیه کنید، تلویزیون را داخل آن بگذارید و به دیوار نصب کنید و درب کمد دکوری را ببینید و به این ترتیب همه چیز را داخل دیوار مخفی کنید. قسمت زیر کمد جا تلویزیونی را هم می‌توانید شلف نصب کنید و لوازم دکوری بچینید.

یک کمد دکوری در فضای اطراف تلویزیون بسازید

می‌توانید تلویزیون را به دیوار نصب کنید و تمام فضای دیوار اطراف را با یک کمد سرتاسر که در قسمت پایین شامل یک یا چند کمددار یا بدون در در  و در اطراف و کناره‌ها و قسمت بالا چندین شلف کار شده دکور کنید. داخل کمدهای پایینی لوازم اضافی و کتاب بچینید و روی شلف‌ها را با لوازم دکوری تزیین کنید.

کمد دکوری در فضای اطراف تلویزیون

پیشنهاد مطالعه: این مطلب ۷ گیاه آپارتمانی مخصوص آشپزخانه شما را بخوانید.

۷ گیاه آپارتمانی مخصوص آشپزخانه شما

استفاده از گیاهان آپارتمانی در چیدمان آشپزخانه یک راه ساده و کم‌هزینه برای زیباسازی فضای آشپزخانه است. گیاهان سبز آپارتمانی حال‌وهوای آشپزخانه را سرشار از سرزندگی و آرامش می‌کند.
گیاهان مناسب آشپزخانه

گیاهان مناسب آشپزخانه منزل از جمله گیاهانی هستند که به راحتی بتوانند در فضاهایی با نوسانات دمایی مانند آشپزخانه دوام بیاورند و کمترین آسیب را ببینند. این گیاهان دارای طرفداران بسیاری نیز هستند و گزینه خوبی برای نگهداری در آشپزخانه هستند. با مجله دلتا همراه باشید.

پوتوس

این گیاه از جمله گیاهان مناسب آشپزخانه است که می‌توان در آشپزخانه نگهداری نمود. این گیاه دارای رگه‌های زرد رنگ بوده و جزو گیاهان بادوام در آشپزخانه و خانه است. این گیاه دارای برگ‌های زیبایی بوده که به شکل قلب هستند. گیاه پوتوس دارای آستانه تحمل خوبی در شرایط آشپزخانه و فضاهای دیگر بوده و یکی از خاصیت‌های مهم آن تصفیه هوای اطراف است.

گیاهان مناسب آشپزخانه

برگ عبایی

این گیاه نیز یکی دیگر از گیاهان مناسب آشپزخانه است که دارای برگ‌های زیبا و درخشان است. از ویژگی‌های این گیاه تحمل زیاد و نوسانات دما است که آن را تبدیل به یک گزینه خوب برای نگهداری در قسمت آشپزخانه منزل شما می‌کند.

گیاهان مناسب آشپزخانه

گیاه زاموفیلیا

این نیز یکی دیگر از گیاهان قوی به حساب می‌آید که می‌توان در آشپزخانه نگهداری نمود. این گیاه دارای برگ‌های سبز تیره است و حالتی چرم گونه دارد که همین خصوصیت باعث می‌شود که اکثرا تصور می‌کنند گیاهی مصنوعی است. این گیاه جزو گیاهانی است که به راحتی می‌تواند تنش‌های دمایی را تاب آورد و یک گزینه خوب برای نگهداری در منازل شما است. گیاه زاموفیلا از گیاهان مناسب آشپزخانه محسوب می‌شود که به همین دلیل دارای طرفداران زیادی است.

گیاه زاموفیلیا

گیاه گندمی

گیاه گندمی بسیار مقاوم به خشکی بوده و خیلی هم پرطرفدار است. برگ‌های این گیاه آویزان و دارای مقاومت بالایی هستند. این گیاه به اکثر شرایط مقاوم بوده و یکی از گزینه‌های خوب برای نگهداری در آشپزخانه است. برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی خانه شما را لوکس می‌کنند سر بزنید.

گیاه گندمی

گیاه آلوئه‌ورا

این گیاه جزو گیاهان قوی است که مناسب آشپزخانه بوده و کم آبی را به مدت طولانی می‌تواند تحمل نماید. آلوئه‌ورا یکی از گیاهان مناسب برای نگهداری در آشپزخانه بوده که در مواقع سوختگی می‌توانید از آن برای بهبود سوختگی استفاده کنید.

گیاه آلوئه ورا

سانسوریا شمشیری

این گیاه در سایه و در مقابل نور به راحتی زندگی می‌کند و دارای اصالت آفریقایی است. شما این گیاه را در صورتی که به باغبانی و کشاورزی نیز آشنایی نداشته باشید به راحتی می‌توانید نگهداری کنید. پس یک گزینه خوب برای نگهداری در منزل و بخصوص آشپزخانه شما است. برای نگهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی به مطلب با این ۷ ترفند از گیاهان آپارتمانی بهتر مراقبت کنید سر بزنید.

سانسوریا شمشیری

گیاه کاکتوس

کاکتوس‌ها از دیگر گیاهان مناسب آشپزخانه شما هستند زیرا علاوه بر داشتن آستانه تحمل بالا، برای افرادی که آب دادن به گل‌ها را فراموش می‌کنند یا به دلیل شرایط زندگی مجبور به مسافرت رفتن هستند مناسب است. این گیاهان آب بسیار زیادی را در داخل بافت خود ذخیره می‌کنند به همین دلیل به راحتی می‌توانند زمان طولانی را بدون آب زنده بمانند.

گیاه کاکتوس

پیشنهاد مطالعه: مطلب جذاب‌ترین آینه‌ها در دکور منزل که باید بشناسید! را بخوانید.